top of page

בדיקות ראייה בגיל בית הספר

אחרי בדיקות סקר, בגיל שנה, שלוש וחמש שנים מומלץ לבצע כל שנה בדיקת ראיה עד גיל 10, ובהמשך מדי שנתיים, אלא אם כן הילד מתלונן. בבית הספר צריך לשים לב אם יש תלונות של המורה על הפרעות קשב, חוסר חשק לקרוא, או כאבי ראש וכמו כן אם הילד מתקרב ללוח, אם הוא מעתיק עם שגיאות, או אם יש קושי בלימודים. צריכים לשים לב לילד גם אם יש סבוב ראש או הטיה מסוימת כאשר הוא רואה טלוויזיה, או אם הוא מתקרב למשל, או אם הוא מתלונן על קושי כלשהו.

הבדיקות בגיל בי"ס קלות יותר, כי הילדים מדברים. לעיתים אפילו יותר מדי טובות - כאשר הילדים מרגישים ב"מבחן" ומנסים לשפר את התוצאות של הבדיקה או כאשר הם מציצים עם העין הטובה, ומכשילים את הבודק בזיהוי עין עצלה. הממצא העיקרי בבדיקת עיניים בגיל בי"ס הוא הצורך במשקפים, לרוב קוצר ראיה, ולעיתים רוחק ראיה.

בעיות אלה מתקנים עם משקפים. חשוב שרופא עיניים-ילדים יבדוק, וישים טיפות על מנת להימנע מטעויות. למרות שכאשר יש נטייה משפחתית או גנטית לקוצר ראיה קשה למנוע את הופעתה, שנוי הרגלי חיים, וחשיפה גדולה יותר לאור יום (עבודה מחוץ לחדר) יכולה להאט את קצב הופעת ה"מיופיה". גם מתן טיפות טיפות אטרופין 0.01% למשך מספר שנים מדי יום מוכר כשיטה טיפולית להאט את קצב גדילת העין, והעליה בקוצר הראיה.

למידע נוסף מאתר חיצוני יש ללחוץ כאן
bottom of page